ده مشکل رایج دوربین مداربسته و نحوه رفع آنها

مشکلات رایج دوربین مداربسته

اگر برای داشتن امنیت بیشتر در محل کار و زندگی خود از دوربین مداربسته استفاده می کنید، باید بدانید که این دستگاه نیز به مانند هر وسیله ای ممکن است، با مشکلاتی روبرو گردد؛ در نتیجه لازم است با نمونه های بسیار متداول در این حوزه آشنا شوید. رسالت این نوشتار آشنایی شما با مشکلات متداول دوربین مداربسته و رفع آنها خواهد بود.

1) اتصالات دوربین به برق را بررسی کنید.

یکی از مشکلات بسیار رایج در دوربین های مداربسته، مشکلات اتصال به برق و یا اینترنت است. اگر می خواهید اتصال دستگاه خود را بررسی کنید، دوربین های مداربسته دارای پروتکل های اینترنت (IP) با نشانگرهای LED بوده که در زمان اتصال و انتقال درست اطلاعات به حافظه روشن خواهد بود. اگر LED های دوربین روشن نیستند، باید بررسی کنید که آیا دوربین از بیرون روشن شده است. اگر دوربین شما برای ادامه عملکرد از برق استفاده می کند، بررسی کنید که مقدار ولتاژ مناسبی به دستگاه برسد.

2) کشف و PING دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته برای خود دارای IP خاصی است. در هنگام نصب دوربین مداربسته آدرس IP آن را در بررسی discovery پیدا کنید. بعد از اینکه آدرس دوربین مورد نظر را پیدا کردید با کمک لپ تاپ و یا گوشی موبایل دوربین را ping کنید. با این امر امنیت و پایداری اتصال را می توانید، اندازه گیری کنید.

مشکلات نصب دوربین مدار بسته

برای ping کردن دوربین، مراحلی که در ادامه گفته می شود را باید به درستی انجام دهید. زمانی که در سیستم خود، وارد موتور جستجو شده اید، “cmd” را باید سرچ کنید. در ادامه یک خط فرمان “DOS” برای شما در دسترس قرار می گیرد. در این مرحله از شما درخواست می شود کلمه PING و آدرس IP را در جای مناسب وارد کنید. در این مرحله اتصال دوربین و مانیتور برقرار خواهد شد.

3) نام کاربری و رمز عبور را به یاد داشته باشید.

اگر نام کاربری و رمز عبور را به درستی وارد کرده باشید، اتصال شما به درستی انجام شده است، اما اگر اتصال آن به درستی انجام نشود؛ احتمالا نام کاربری و یا کلمه عبور را اشتباه وارد کرده اید. با مراجعه به دفترچه راهنما، رمز درست را وارد سیستم کنید.

4) جداول ARP را بررسی کنید.

جداول پروتکل وضوح آدرس (ARP) را که معمولاً در خارج از دوربین قرار دارند، بررسی کنید. عبور از آدرس MAC و IP با استفاده از ARP امکان پذیر خواهد بود.

5) عدم ناسازگاری IP با یکدیگر بررسی شود.

انواع دوربین مدار بسته

در صورتی که شما برای محل کار و یا محل زندگی خود، نیاز به بیش از یک دوربین دارید، باید این مورد را در نظر داشته باشید. لازم است توجه کنید که، هر دوربین آدرس IP خاص خودش را دارد. شباهت زیاد دوربین ها ،کمی پیدا کردن آدرس IP را مشکل می سازد. البته اگر برای تمام دوربین ها از یک آدرس IP استفاده کنید، در زمان مشکل، حل کردن آن سخت خواهد بود.

6) سیستم عامل را بروز کنید تا عیب یابی دوربین مداربسته به راحتی انجام بگیرد.

مراقب باشید سیستم عامل دوربین مداربسته شما، به روز باشد. برای بروزرسانی نرم افزار دوربین با اتصال VMS و دسترسی به صفحه وب دوربین، بروزرسانی را انجام دهید.

7) راه اندازی دوباره دوربین

در زمانی که هر وسیله ای را که با آن سروکار داریم، دچار مشکل می گردد، اولین کاری که انجام می دهیم راه اندازی مجدد خواهد بود. افرادی که دوربین آن ها دچار مشکل می گردد، اولین کاری که به منظور عیب یابی انجام خواهند داد، راه اندازی مجدد دوربین مداربسته خواهد بود.

برای راه اندازی لازم است، دوربین را به مدت 10 تا 20 ثانیه خاموش کنید و از دوباره تنظیمات دوربین را انجام بدهید.

رفع مشکلات دوربین مداربسته

8) کابل کشی های دوربین را مجدد بررسی کنید.

برای عملکرد بهتر دوربین لازم است، تمامی اتصالات به درستی انجام بگیرد. برای بررسی کابل های موجود، توجه کنید تمام سیم کشی ها مستقیم، بدون زدگی و محکم باشد. در صورتی که کابلی دچار گره خوردگی و سست باشد، احتمال عدم اتصال دوربین وجود دارد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که کابل ها صاف و کاملاً سالم هستند زیرا در صورت وجود گره یا کابل های شل، این می تواند ریشه مشکل شما باشد.

9) دوربین را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر بعد از تمام مراحل بالا، دوربین شما همچنان دچار مشکل بود، دوربین را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با این روش ممکن است تمامی اطلاعات شما به طور کل از بین برود، اما برای هر مشکلی بهترین روش خواهد بود. برای این امر، دکمه فیزیکی که در پشت دوربین قرار دارد را فشار دهید تا دوربین به حالت اولیه برگردد.

ریست کردن دوربین

10) تماس با واحد پشتیبان و خدمات پس از فروش

اگر هرگز مطمئن نیستید که برای دوربین خود کدام روش را انجام دهید، بهتر است از افراد ماهر کمک بگیرید. برای مشاوره به واحدهای پشتیبانی از اینترنت دستگاه خود زنگ بزنید و از آن ها کمک بگیرید. این روزها استفاده از دوربین مداربسته امری بسیار معمول شده است. در نتیجه لازم است از راه های رفع مشکلات احتمالی آن آگاهی داشته باشید. البته در صورت هرگونه مشکل می توانید، از سیستم های پشتیبانی درخواست مشاوره کنید.

دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *