بهترین دستگاه های خانه هوشمند برای سال 2021

دستگاه های خانه هوشمند

فناوری خانه هوشمند چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی تمامی دستگاه های منزل به راحتی به اینترنت وصل می شوند. در گذشته تنها رایانه ها و گوشی های موبایل قادر به اتصال به اینترنت بودند. اما شما به راحتی با پیشرفت روز افزون اینترنت دستگاه های خانه هوشمند مانند ساعت، روشنایی منزل، دوربین، سیستم امنیتی، وسایل برقی، پرده، پنجره و سیستم های گرمایشی و غیره را به راحتی از راه دور به کمک اینترنت قادر به کنترل هستید.

اتوماسیون خانگی، دقیقا همان اتوماتیک کردن کنترل وسایل خانه است که به راحتی با فشار دادن تنها یک دکمه کنترل امور را به دست خواهید گرفت. به طور مثال با هوشمندسازی ساختمان حتی روشن و خاموش کردن چراغ منزل نیز، از راه دور انجام می گیرد. این امر در کنار رفاه و آسایش بیشتر برای مدیریت مصرف انرژی نیز کارساز خواهد بود.

در این مقاله تعدادی از دستگاه های خانه هوشمند موفق را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن ها آسایش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

1) بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند

Amazon Echo

بلندگوی هوشمند amazon echo

یک بلندگوی بلوتوثی است که توسط الکسا، دستیار صوتی مفید آمازون ساخته شده است. الکسا با تعدادی از دستگاه های خانه هوشمند مستقیماً کار می کند. شما به راحتی با استفاده از این بلندگو می توانید تمامی سیستم های خانگی خود را هوشمند سازی کرده و به راحتی این دستگاه های خانه هوشمند را از راه دور مدیریت کنید.

سری محصولات Google Nest Hub

اگر Google Assistant را به Amazon Alexa ترجیح می دهید، این محصول انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با خرید این بلندگو به راحتی تمامی دستگاه های هوشمند شده منزل را با صدای خود مدیریت خواهید کرد. البته یکی دیگر از قابلیت های این محصول پشتیبانی از خدمات گوگل است.

سه محصول Nest Audio ،Nest Mini و Nest Hub نمونه های راحت و بسیار مقرون به صرفه برای دستیار گوگل در هر اتاق خواهند بود.

Sonos One

دستیار صوتی Sonos One

اگر نمی توانید بین آمازون و الکسا و دستیار Google تصمیم بگیرید؛ محصول بسیار خاص و مناسب Sonos One را امتحان کنید. این محصول از دستیارهای صوتی محبوب پشتیبانی مناسبی می کند و از نظر صدا و قیمت، به نفع مشتری خواهد بود. با خرید این دستیار صوتی به راحتی به نمونه های دیگری مانند Arc ،Beam و Move وصل خواهید شد تا از کیفیت صدای برتر و دسترسی راحت تر در هر گوشه منزل برخوردار گردید.

2) پلاگین های هوشمند

ConnectSense Smart Outlet 2

اگر دوست دارید برخی از دستگاه های منزل خود را هوشمند سازی کنید، لازم است پلاگین خانگی نصب کنید. برای هوشمندسازی قهوه سازها، لامپ ها و تلویزیون استفاده از ConnectSense Smart Outlet 2 انتخاب عالی و بدون مشکلی خواهد بود.

با کمک گرفتن از این محصول پشتیبانی از اندروید و IOS را به کاربر ارائه می دهد و به راحتی با دستیارهای صوتی Alexa، دستیار Google و Siri فعالیت دارد. تنها ایراد این پلاگین، عدم پشتیبانی از IFTTT می باشد، که شما می توانید با استفاده از HomeKit Scenes و Automations آن را با سایر دستگاه های هوشمند خانگی متصل کنید و میزان مصرف انرژی را کنترل کنید.

D-Link mydlink Outdoor Wi-Fi Plug Smart (DSP-W320)

با D-Link mydlink Outdoor Wi-Fi Smart Plug DSP-W320، کنترل دستگاه های بیرونی مانند نور تزئینی و پمپ های استخر را با گوشی موبایل خود بدست بگیرید.

از مزایای اصلی این پلاگین، ضد آب بودن آن و مجهز بودن به دو خروجی و پورت شارژ USB می باشد که در کنار تمامی موارد یاد شده، نصب راحتی را به همراه دارد. این پلاگین، از دستورات صوتی Alexa و Google Assistant پشتیبانی می کند و با استفاده از برنامه های IFTTT با سایر دستگاه های هوشمند خانگی کار می کند.

3) دوربین های امنیتی خانگی

Arlo Ultra

دستگاه های خانه هوشمند

Arlo Ultra محصولی بسیار خاص و کیفیت بالایی را در ساخت و ضبط فیلم به همراه دارد. با نصب این مدل، شاهد پخش و ضبط ویدئو با کیفیت واقعی 4K هستیم؛ البته در کنار این موارد قادر به بزرگنمایی خودکار، ردیابی حرکت، دید در شب رنگی، نور افکن و آژیر یکپارچه و دید تا 180 درجه مختلف خواهد بود.

البته این دوربین قابلیت اتصال بی سیم و ضد ضربه را داراست. برای نمایش فیلم های این دوربین از برنامه Arlo استفاده کنید.

Wyze Cam Outdoor

Wyze Cam Outdoor اولین دوربین این شرکت است که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است.

این نمونه از دستگاه های خانه هوشمند، مانند مدل های داخلی خود، با وضوح 1080P فیلم ویدئویی واضح را ارائه می دهد که هزینه بسیار کمتری نسبت به بیشتر رقبا دارد. این برنامه همچنین از دستورات صوتی الکسا و گوگل پشتیبانی می کند، با سایر دستگاه های هوشمند با استفاده از برنامه های IFTTT کار می کند و با دیگر محصولات Wyze نیز تعامل دارد.

دوربین امنیتی خانگی SimCam 1S AI

علاوه بر ارائه ویدئو با وضوح 1080P و تشخیص دقیق حرکت، SimCam 1S با استفاده از تشخیص چهره اطلاعات ورود افراد را برای شما اعلام خواهد کرد. البته این دوربین قادر است اعلام‎ های مختلفی بین ورود ماشین، حیوانات و افراد برای شما ایجاد کند.

این دوربین قادر به تصویربرداری 360 درجه است که با داشتن فضای ذخیره سازی از محلی برای بایگانی اطلاعات و فیلم های ضبط شده کمک می گیرد. قابلیت ذخیره اطلاعات تا 16 گیگابایت، پشتیبانی آمازون الکسا و دستیار Google، اتصال به Wi-Fi از فاکتورهای خرید این دوربین خواهد بود.

RemoBell

قفل هوشمند RemoBell

هنگامی که RemoBell اصلی را در سال 2017 بررسی کردیم، انتظار داشتیم قابلیت بی سیم و نصب آسان داشته باشد. اما سری جدید این محصول، RemoBell S با طراحی بسیار زیبا به شما ضبط ویدئوی HD، فضای ابری رایگان، پشتیبانی از دستورات صوتی الکسا و گوگل و قابلیت همکاری با سایر دستگاه های خانه هوشمند با استفاده از اپلت های IFTTT را می دهد. البته این محصول برای کار، نیاز به اتصال به سیم کشی منزل شما دارد.

نانیت پلاس (Nanit Plus)

این دستگاه مناسب با سیستم خواب خواهد بود. این محصول با کمبود صدای دو طرفه و علاوه بر ردیابی خواب، ویژگی های جدید و فوق العاده مفیدی مانند نظارت بر تنفس را به همراه دارد. این دستگاه خانه هوشمند، اطلاعات زیادی را در اختیار شما می گذارد.

دوربین Furbo (Furbo Dog Camera)

در واقع این دوربین، نمونه ای از محصولات امنیتی داخلی و پرستار سگ و بچه خواهد بود. ویدیوهای ضبط شده توسط این دوربین با وضوح 1080P حتی در تاریکی، به علاوه هشدارهای پارس و صدای دو طرفه را ارائه می دهد. این دستگاه این امکان را برای شما ایجاد می کند، وقتی بیرون خانه هستید، به حیوانات خانگی خود غذا بدهید. قیمت بالای این دوربین به همان اندازه که سرگرم کننده است، مفید خواهد بود و به حیوان خانگی و منزل شما امنیت می بخشد.

4) قفل های هوشمند و سیستم های امنیتی خانه

قفل هوشمند Wi-Fi آگوست

قفل هوشمند Wi-Fi آگوست

استفاده از قفل های هوشمند از آگوست سال 2014 مورد علاقه کاربران قرار گرفته است. قفل هوشمند با فناوری Wi-Fi، کوچکترین مدل شرکت تا به امروز است و اولین مدل ارائه دهنده Wi-Fi جاسازی شده است. این برنامه همچنین از Amazon Alexa ،Apple HomeKit ،Google Assistant و بسیاری از سیستم عامل ها و دستگاه های شخص ثالث دیگر پشتیبانی می کند.

خانه هوشمند ویوینت (Vivint)

شما با این محصول نظارت شبانه روزی بر منزل را خواهید داشت. نظارت شبانه روزی در خانه همراه با پاسخ سریع نسبت به انواع خدمات اتوماسیون خانگی را در اختیار کاربر در فضای گوشی موبایل و کامپیوتر می گذارد. داشتن صفحه کنترل لمسی 7 اینچی، به همراه کنترل و دسترسی آسان از مزایای استفاده از این محصول خواهد بود.

SimpliSafe سیستم امنیت خانه

اگر رویکرد DIY را برای هوشمند سازی امنیت خانه خود ترجیح می دهید، سیستم امنیت خانه SimpliSafe را خریداری کنید. SimpliSafe دسترسی و نظارت مناسبی را بر سیستم هوشمند در دسترس قرار می دهد. داشتن این سیستم امنیتی، محیط مورد نظر شما را از تهدیدهای انسانی و طبیعی دور نگه می دارد، زیرا با اعلام به موقع از خطرات جانبی می کاهد. در زمان هایی که شما در محیط مورد نظر حضور ندارید، این سیستم خانه هوشمند به راحتی از راه دور قابل کنترل خواهد بود.

5) گرمایش و خنک سازی هوشمند

ترموستات هوشمند Ecobee با کنترل صدا

گرمایش و خنک سازی هوشمند خانه

ترموستات هوشمند Ecobee With Voice Control مدل نسل پنجم این شرکت است. این محصول نسبت به نمونه سابق خود بسیار پیشرفته تر می باشد. ارتقا الکسا و پشتیبانی از سیستم چند رسانه ای، اجزای صوتی قدرتمندتر و پشتیبانی دوگانه از Wi-Fi باند تنها چند نمونه از مواردی است که این ترموستات ارائه می دهد. یک برنامه کاربر پسند، پشتیبانی شخص ثالث و یک فرایند نصب آسان این محصول را در دسته پرطرفداران قرار می دهد.

ترموستات Nest

Nest Thermostat مقرون به صرفه ترین مدل این شرکت تا به امروز است و می توان گفت جذاب ترین مدل های تولیدی این مجموعه می باشد. این ترموستات به شما این امکان را می دهد، تجهیزات هوشمندسازی ساختمان در دسته سیستم گرمایش و سرمایشی را از طریق تلفن یا صدا کنترل کنید، برنامه های دما را تنظیم کرده  و از راه دور مصرف انرژی خود را کنترل کنید. تنها مشکل اصلی این محصول، عدم تنظیم مناسب هوای شب و روز خواهد بود که در نتیجه باید به صورت دستی این تنظیمات را انجام دهید.

کولر گازی الکترونیکی اتاق انرژی الکتریکی GE Energy Star 115 ولت (AHC08LY)

کولر گازی الکترونیکی هوشمند

کولر گازی اتاق الکترونیکی با قدرت 115 ولت یک دستگاه پنجره ای مجهز به Wi-Fi 8000 BTU است که می توانید آن را با تلفن یا صدا کنترل کنید. این محصول از  آمازون الکسا، دستیار Google و دستورات صوتی سیری پشتیبانی می کند. برای اتصال آن با سایر محصولات هوشمند خانگی از طریق اپلت های Apple HomeKit و IFTTT کار می کند. این برنامه همچنین از خدمات موقعیت مکانی تلفن شما برای خنک کردن اتاق های منزل شما قبل از ورود استفاده می کند و گزینه های زمانبندی انعطاف پذیر و گزارشات مصرف انرژی را ارائه می دهد.

6) روشنایی هوشمند

تصویر لامپ LED هوشمند Yeelight

این لامپ های LED Yeelight هوشمند قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را با اتصال به سیستم هوشمند خانگی را خواهد داشت. این محصول از دستورات صوتی Apple HomeKit ،IFTTT و Alexa Google و Siri پشتیبانی می کند و نسبتاً مقرون به صرفه است. این برنامه همچنین یک برنامه کاربر پسند ارائه می دهد که به شما امکان می دهد جلوه های روشنایی را پیکربندی کنید و برنامه های روشنایی ایجاد کنید.

هوشمند سازی خانگی، به شما کمک خواهد کرد حتی در زمان هایی که در منزل حضور ندارید، امنیت منطقه مورد نظر خود را در بالاترین حال نگه دارید. با کمک هوشمند سازی مصرف انرژی بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و تمامی دستگاه های مختلف خانه با فرمان صوتی قابل کنترل خواهد بود.

هوشمندسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *